Nk mkn makanan Thai asli x perlu da pegi ke Thailand 🥢
Bayangkan skrg berada di Thailand sambil menikmati makanan asli Thai, tp padahal kat Cheras je 🤭.
Itu la yg aku rasa masa aku dan hubbyby menjejakkan kaki di Sun Thai. Vibe dia pun mcm kat Thailand.
Sblm aku dan hubbyby pegi ke kedai ni, kita da tgk menu siap² supaya kita xde la nk pening² nk pilih utk mkn apa. Hubbyby bg green light kat aku utk pilih apa yg aku suka mkn. Aku pun belek² menu yg ada kat website mrk. Tekak aku ni craving seafood sbb klau mkn kat rumah, jarang² la nk mkn seafood.
So aku pun fokus la kat menu yg ada seafood je. Pastu aku nampak la sotong (aku suka panggil tongso 😂) dan udang stim dgn garlic lemon. Terliur aku nampak gambar dia, so aku pun decide la aku go dgn tongso dan udang tu.
Hari yg dinanti²kan pun da tiba. Hubbyby pun pandu la keta mcm pemandu F1 ke restoran itu. Sampai² sana ingat da tiba kat Thailand. Kita ikot plan order apa yg kita da decide smlm. Hubbyby order pineapple fried rice dan aku pulak order steam seafood aku dan nasi putih.
First sekali bila lauk tu sampai, aku try hirup kuah dia. Rasa kuah dia masam² membuatkan selera aku bertambah-tambah. Makin mkn, makin berselera. Sblm masukkan order, aku pesan la supaya chef tu buat x brp pedas utk aku, sbb dlm menu tu dia tunjuk 3 🌶️, menunjukkan dia sgt pedas. Aku xtau la klau aku x tinggalkan nota, level pedas dia camne. Klau pedas sgt aku xleh nk enjoy.
Hubbyby ingat aku xleh nk abeskan lauk dan nasi tu, tp aku buktikan yg sebaliknye. Abes licin ye aku mkn nasi dgn lauk tu. Hubbyby pun abes mkn. Dua² muka happy lepas mkn sbb puas hati.
Kalau aku nk bg rating, aku nk bg rating 10/10. Inshaa Allah ada rezeki lagi, aku nk try tomyam dia pulak.



























