Lemon8Komuniti gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin pautan

Dapatkan pengalaman aplikasi yang penuh

Temui lebih banyak siaran, hashtag dan ciri pada aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Bukan sekarang
Bukan sekarang
Bukan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Kecantikan
    • Fesyen
    • Makanan
    • Kediaman
    • Pelancongan
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Malaysia
    • Malaysia
    • 日本
    • ไทย
    • Indonesia
    • Việt Nam
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Laman web rasmiDasar privasiTerma PerkhidmatanCookies Policy
Dont forget to come and join us at InvestSmart x Bursa Market Place Fair 2026 from 5-6 September 2026 at Pavilion Bukit Jalil #bursa #financialeducation #financialplanning #investment #bursamarketplace
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Financial freedom bukan semata-mata tentang berapa banyak kita earn, tapi bagaimana kita manage duit yang kita ada. 💰 Discover CIMB Debit Mastercard EcoSave-i High 5 Campaign and see how your everyday saving and spending habits can work harder for you. ✨ #CIMBHigh5 #CIMBMalaysia #debitca
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Jangan lupa apply this tips, sebelum nak trade in emas okie ?! #tips #tradeingold #chianghengjewellery #buyback #gold
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Mak sendiri dah tak ada, mak mertua pula tak ada sebab tak ada boyfriend, nak beli untuk anak apatah lagi. Marilah bersedekah dengan keluarga sendiri dulu. #siblings #sister #gold #916 #investment
mashitahsedik

mashitahsedik

1 suka

Ramai underestimate concept ni dalam personal finance reward-stacking dari spending yang kita dah fixed nak buat pun Contoh senang, isi minyak dan shopping kat Kedai Mesra pun boleh convert jadi value melalui Mesra Rewards. Key in nombor phone atau guna Setel app untuk dapat sampai 3X ganda points,
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

@FotoTera Studio May we never use our intelligence and knowledge to be little others, beauty knowledge does not give us the ability to disrespect anyone. Let’s educate with the intention of helping others do better, rather than humiliating them. #konvokesyen #uitm #photographer #busin
mashitahsedik

mashitahsedik

1 suka

Lepasni kalau nak kembangkan business, dan perlu membuat pemohonan pembiayaan daripada bank tetapi tiada cagaran, korang tak perlu risau dah. SJPP ada untuk menyokong korang okay? Utk maklumat lanjut, sila layari https://www.sjpp.com.my/inquiry-form #sjpp #smemalaysia #businessfunding
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Stop bayar bil macam biasa ‼️ Setel je bil bulanan tu dengan app @Setel 📱 Kalau memang setiap bulan kena bayar bil, at least biar setiap payment tu bagi something balik dekat kita. Itu yang orang panggil reward stacking satu payment, tapi dapat cashback + points. Lama-lama points tu boleh
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Bila renew insurans, ramai antara kita akan tengok harga dulu. Itu normal. Tapi pengalaman mengajar saya bahawa pelan yang paling murah tidak semestinya pelan yang paling sesuai. Yang penting ialah memahami apa yang dilindungi, apa yang tidak, dan bagaimana pilihan itu boleh memberi kesan kep
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Tolong ya, semua generasi cakna dengan step up loan. Jangan salahkan sales person dan banker. #financialeducation #financialliteracy #loan #stepup #kereta
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

4 tips nak buat spect ‼️ Please la buat spect ni bukan guna daun, guna duit 😭 I pakai @Hava Optique since 2024. But then sekarang dia dah buka outlet @Hava Optique Usj
mashitahsedik

mashitahsedik

2 suka

Macam ni la ek, kalau kau dengan kakak kau je yang single, then kena angkut anak buah sekali :) Orang ingatkan anak sendiri dah 🙂‍↔️ #anakbuah #auntie #pov
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Para wanita boleh dah foward dekat husband masing-masing. Nak carum sendiri pun boleh ! More information @PERKESO
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Sebelum nak guna BNPL tanya soalan dalam video dulu. #financialeducation #financialliteracy #bnpl #education #truestory
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Not financial advice. Just things I wish someone told me when I was a fresh grad. Belajar daripada pengalaman sendiri supaya orang lain tak perlu belajar dengan cara yang sama. #financialeducation #financialliteracy #creditscore #asbfinancing #creditcard
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Let it out dekat comment section okay ?! Just my 2cent opinion. #healthcare #healthcareworker #kkm #malaysia #indonesia
mashitahsedik

mashitahsedik

3 suka

Hm rindu gaji je, macam mana agaknya dia. Okay ke tak eh? #fyp #salary #pov #financialfreedom
mashitahsedik

mashitahsedik

1 suka

Persoalannya, adakah ini peluang terbaik untuk beli kereta atau masih belum masa yang sesuai? #fyp #rebate #kereta #carloan #financialplanning
mashitahsedik

mashitahsedik

2 suka

Apa yang belum jelas: ❓ Passport 5 tahun masih ada atau tidak? ❓ Semua orang boleh mohon terus atau tidak? Jadi buat masa ni, kita tunggu penjelasan lanjut daripada pihak imigresen. Kalau korang, sanggup tak bayar RM350 untuk passport 10 tahun? #passport #malaysia #imigresen #rene
mashitahsedik

mashitahsedik

0 suka

Which colour lips yang better?
mashitahsedik

mashitahsedik

3 suka

Lihat lagi
mashitahsedik
0Mengikuti
8952Pengikut
1615Suka dan simpanan

mashitahsedik

Hi mashi’s here 🫰🏻