Lemon8Komuniti gaya hidup

Send To

Line
Facebook
WhatsApp
Twitter
Salin pautan

Dapatkan pengalaman aplikasi yang penuh

Temui lebih banyak siaran, hashtag dan ciri pada aplikasi.

Buka Lemon8
Buka Lemon8
Buka Lemon8
Bukan sekarang
Bukan sekarang
Bukan sekarang
  • Kategori
    • Untuk Anda
    • Kecantikan
    • Fesyen
    • Makanan
    • Kediaman
    • Pelancongan
  • Versi aplikasi
  • Bantuan
  • Malaysia
    • Malaysia
    • 日本
    • ไทย
    • Indonesia
    • Việt Nam
    • Singapore
    • US
    • Australia
    • Canada
    • New Zealand
    • UK
Laman web rasmiDasar privasiTerma PerkhidmatanCookies Policy
Harga sebuah kebahagiaan
Sis, from rm ribu-ribu to rm 10. Kira ok lah kan~ 😆 work in progress .. Semoga harga bahagia kita semakin lama.. semakin murah dan dapat percuma! Setiap hari bahagia, for free~! 🍃 Let's claim this and work on ourselves for better insyaAllah. Perubahan tak perlu drastik.. step by step..
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Pokok serba cukup tapi masih sakit, kenapa?? 😕
Pokok indoor i cukup sunlight, air dan baja tapi the moment AKAR dia di "kacau", pokok i mula berubah 😕 and what i learned from this is very valuable 🌱 It's not about plant, but it's about us human and our life issues. Hari i nak repot my plant, realized and i reflected on thi
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

from a professional life coach ✨
They say "it all starts with your mind" 🧠 Or is it? 🤨 Comment your thoughts or requests below 🤍 InsyaAllah sis akan cuba jawab mana yang boleh ✨ #mindset #lifecoach #selfimprovement #personalgrowth #healingjourney
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Selamat Hari Merdeka ✋🇲🇾✨
Jom sama-sama kita merdekakan diri daripada "permainan" dunia oleh manusia. ⛓️‍💥 As a life coach yang banyak membantu, membimbing orang dalam dealing with trauma, anxiety, emotional regulation, self-confidence, personal growth dan sebagainya.. of course almost all of the issues berpunca
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

2 suka

✨✋🇲🇾
Apa erti nya MERDEKA? ✋ Merdeka or freedom is such a meaningful and life changing state. Apa yang terjadi bila sesorang tu rasa merdeka, rasa free, rasa bebas? Macam mana belief system nya? Macam mana lifestyle dia? Macam mana cara dia BERTINDAK? Persoalannya, sejauh mana kah diri kita M
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

If yes..
This is very common, sangat kerap dan senang berlaku bila you stuck dalam survival mode.⛔️ Dalam satu keadaan dimana you tak merasa selamat, merasa terancam.. merasa something bad is gonna happen 😣 meskipun you actually berada dalam keadaan yang sebenarnya ok je, takde apa sangat pun. But
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Ada something you terlepas pandang? 🤔💭
Yes, sunlight and grounding is scientifically proven to support healing and mental wellbeing. But.. We often forgot the spiritual connection that is necessary in the process. So that you heal, wholeheartedly, holistically, fully ✨ In my program "Heal & Grow Again", i bantu dan i s
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

3 suka

Support untuk semua 🌷#mentalhealth
Support ada untuk semua, insyaAllah Semoga menjawab bukan sahaja untuk seorang, malah untuk lebih ramai lagi insan yang memerlukan 💕🌸 Of course we want everyone to know that we all have access for mental health support. Kita semua boleh bangkit sembuh dan grow semula 🍃 Get in touch with
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

A human touch to heal a heart 🤍🌱✨
AI is useful, ai berguna tapi bukan untuk semua perkara. Ada perkara yang tetap perlukan human connection like mental health support. Someone yang struggle mentally perlukan sokongan yang utuh, sebuah kehadiran, suara dan ekspresi wajah yang tulus, sebuah kepercayaan, human wisdom, sense of belo
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Disebalik hardship tandanya Allah sayang 🌷
Betullah kan.. فَاِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًاۙ اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًاۗ Bersama kesulitan ada kemudahan (2x Allah ulang dalam qur'an, bestie) 🥹 Disebalik kesulitan i mencari kesembuhan, layers by layers, from a path to another, jatuh dan bangun ku~ Bersamanya ada hikmah dan kem
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

From a wanita to another wanita 🌹✨
Believe it or not.. Working hard, bekerja keras tidak menjamin harta dan kebahagiaan pun sebenarnya.. especially for us wanita. Fitrahnya wanita is the opposite or working hard and trying hard but to flow and to relax. Not to chase but to attract. 🌹 I used to work hard, try hard, keep chasing
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

When life comes to full circle ⭕️ 🌱
Walaupun lahir sebagai muslim tapi tidak bermakna perjalaan kita dah sempurna. Selagi kita tak menemukan jalan rohani (spiritual). Agama lain juga ada jalan spiritual masing-masing, yang jika diikuti akhirnya membawa kepada satu juga iaitu a divine power. ☝️ Yang menyatukan manusia, memurnik
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

What has changed? 🤍✨🌱
Sembuhlah wahai hati~ 🤍 Take whatever route you think is the best (ikhtiyar) to heal your heart my dear. One of it, is here 🌱 Nikmatnya kesembuhan hati itu, amatlah indah, mengindahkan dirimu dan sekelilingmu pun akan turut indah sama 🥹 I don't have the best words to decribe it but
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Joy is here~!🌻
Siapa penah tengok movie animation Inside Out 2? It's one of my favorite movie and teaches us about mental health, anxiety and adulting in such cute way 💕 Joy as the main character. Mind seorang dewasa biasanya kusut, penuh dengan worries, fears, shame and so much more~ It gave us so muc
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

2 suka

Why..?? 😫
It's okay~ I used to be like that too.. Dapat apa pun tak meresap ke hati, setakat tahu dan ingat je tapi tak membawa kepada perubahan pun 🤔 Why~? Probably because ilmu-ilmu dan input itu masuk tanpa kefahaman dan probably juga if meskipun dah faham tapi tiada penghayatan dan purpose
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

2 suka

Because...
Dalam kesibukan life ni.. jom try ambil masa sejenak, sentuh dadamu my dear~ ❤️ Ask your heart what does she need.. right now..? I know you have been busy.. Just take this few seconds, tanya apa yang diri you perlukan sangat-sangat sekarang..? Is it money? Is it really money.. or security
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

3 suka

Kerana ia menyakiti diri & orang tersayang 💔
Mungkin kita fikir~ takpelah biarlah aku pendam sendiri je luka dan trauma ni.. Tapi adakah you nampak, adakah you sedar yang kesakitan itu bukan menyakiti you sendiri je.. ia turut menyakiti orang lain~ lagi-lagi mereka yang dekat dengan you.. mereka yang you sayang ❤️ And it breaks your hea
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

2 suka

Hati yang tenang dan rasa selamat 🤍🌦️
Sis tahu, sis faham dan sis juga pernah merasakan hati yang sesak, sempit, berat seperti diinjak satu beban yang tak kelihatan tapi sangat dirasakan... 😖 Sis juga telah merasakan nikmatnya bila mampu melepaskan segala beban itu.. seperti langit yang melepaskan hujan lebat, beserta guruh dan kila
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

2 suka

Tahu baik, tapi pedih 💉❤️
You tahu.. kritikan itu kan bagus if kita nak improve diri. Tapi masih tak boleh nak accept, the moment you terima that criticism 😖 Rasa pedih kan? Menyucuk-nyucuk gitu.. 🤣 It's okay~ Sedar akan kepentingan menerima kritikan tu pun is already a good start. Next, you can learn to be mo
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Jatuh kerana manusia, bangkit kerana DIA ☝️💕
InsyaAllah sis faham rasa pedih, sakit dan kecewa pada dunia dan manusia.. Kadang-kadang tertanya ya Allah.. kenapa?! Kenapa aku kena hadap semua ni? Kenapa aku diuji sebegini.. aku jatuh, aku rebah~ Rasa berat nak bangkit semula.. Hati rasa sesak.. fikiran dah tak mampu nak nampak jalan.
Roji,Healing & Conscious Coach

Roji,Healing & Conscious Coach

1 suka

Lihat lagi
Roji,Healing & Conscious Coach
2Mengikuti
3550Pengikut
23.1KSuka dan simpanan

Roji,Healing & Conscious Coach

rojiarashida.com/risewithroji

rojiarashida.com/risewithroji

Batal

Certified professional life coach . Syifa' Healing Practitioner 🌱✨